Lufthansa CRJ900: recenzia domácej biznis triedy (MUC-FRA)
Súčasťou mojej veľkej cesty do Japonska v prvej triede bolo niekoľko regionálnych letov lietadlami, ktoré vôbec nemajú prvú triedu. Tieto medzipristátia boli teda v biznis triede.
A jeden z mojich letov bol krátky vnútroštátny prelet Nemecka medzi Mníchovom MUC a Frankfurtom FRA.
- ⬅️ Predchádzajúci let: Egyptair Business Class Boeing 737-800 CAI-MUC
- ➡️ Ďalší let: Lufthansa stará prvá trieda Boeing 747-8 FRA-HND
Nákup a odbavenie letu
Sám by som si takýto let biznis triedou určite nekúpil, preto v tejto recenzii podrobne opisujem myšlienku letu do Japonska v prvej triede.
Odbavenie prebehlo už v Cairo CAI, ktoré podrobne opisujem v tejto recenzii.
V Mníchove som absolvoval len zhruba 2-hodinové medzipristátie bez toho, aby som musel opustiť tranzitnú zónu.
Pozrite si ceny v biznis triede na stránke lufthansa.com
- Mníchov MUC - Frankfurt FRA
- Čas letu: 45 minút
- Sedadlo: 3A
- Lietadlo: Bombardier CRJ-900, D-ACNT
Salónik Senator Mníchov a nástup do lietadla
Po pristátí nemám žiadne nákupné plány, a tak mierim rovno do salónika.
Hoci prestupujem len medzi dvoma letmi biznis triedy, oba sú zahrnuté v letenke prvej triedy, takže si môžem vybrať, či zamieriť do salónika prvej triedy alebo do salónika Senator.
Cestou späť chcem navštíviť ten prvý, takže idem do salónika Senator.
Ak mám byť úprimný, nevnímam veľký rozdiel oproti štandardnému salóniku Business Class spoločnosti Lufthansa. Hlavným rozdielom je prítomnosť baru s oveľa širším výberom alkoholických nápojov, ale keďže pri samostatnom cestovaní pijeme alkohol veľmi málo, táto zmena pre mňa nie je vôbec podstatná.
Chvíľu pracujem a dávam si výborný Kaiserschmarrn.
K lietadlu sa dostávam asi 15 minút pred nástupom do lietadla. Letíme najmenším lietadlom vo flotile Lufthansy - Bombardierom CRJ-900 -, čo znamená, že nástup do lietadla nie je cez nástupný mostík, ale pešo.
Lietadlo je zaparkované hneď vedľa terminálu, takže nemusíme ísť autobusom.
Linku Mníchov-Frankfurt využívajú najmä obchodní cestujúci, ktorí lietajú veľmi často, takže neočakávam žiadne chaotické scény počas nástupu, a to sa aj stane.
Veta "boarding completed" zaznie približne 3 minúty po začiatku nastupovania.
Kabína a sedadlá - žiadne prekvapenie
Regionálnu biznis triedu spoločnosti Lufthansa už poznám, vrátane podobne dlhého letu z Prahy do Mníchova.
Takže predpokladám, že v takomto malom lietadle nebude biznis trieda ničím vybočovať z podpriemerných štandardov Lufthansy.
Bohužiaľ sa nemýlim, situácia je skôr horšia, ale to je jednoducho spôsobené vlastnosťami veľmi malého lietadla.
Pri tomto lete zaberá biznis trieda dve tretiny kabíny. Už len táto veta naznačuje, že Business Class sa môže počas každého letu pohybovať medzi rôznymi radmi, čo znamená len jedno - sedadlá a rozstupy sú pre Business Class a Economy Class úplne rovnaké.
Jediným rozdielom pre cestujúcich v biznis triede je, že sedadlo vedľa nich zostáva vždy neobsadené.
Priestor na nohy v CRJ Bombarider je tristný a nepomáha ani to, že mám sedadlo v 3. rade.
Jedlo na vnútroštátnom lete - sladké bez možnosti výberu
Let je podobne dlhý ako nedávna linka z Prahy do Mníchova, takže očakávam podobné občerstvenie.
Uvítací nápoj je stále štandardný, na výber je šampanské, nealkoholické džúsy, Avionic signature cocktail alebo voda. Pri tomto lete sa rozhodnem len pre vodu.
Bohužiaľ, situácia je podstatne horšia.
K dispozícii je len sladký koláč - žiadny výber ničoho slaného a už vôbec nie zdravého. Len jeden druh koláča.
Navyše dezert nie je veľmi dobrý, je veľmi hustý a zjem z neho sotva tretinu.
Po dezerte si dám kávu, ale úprimne povedané, nepamätám si, že by mi niekedy bolo horšie, a to nielen v lietadle.
Aby sladkostí nebolo málo, pred pristátím dostaneme malý nugátový cukrík.
Záver - biznis trieda bez nápadu a bez snahy
Nečakal som veľa. A dostal som ešte menej.
Chápem, že takéto lety slúžia hlavne ako prestupy na diaľkové lety, kde biznis trieda vyzerá predsa len trochu inak.
- ✈️ Pozrite si moju recenziu novej biznis triedy Lufthansa Allegris MUC-EWR.
Napriek tomu by som si vedel predstaviť aspoň nejakú snahu, niečo, čo by ma ako cestujúceho príjemne prekvapilo. Dokonca aj na takomto krátkom lete.
Vlastne, vlastne sa to aj stalo. Ale nie príjemne. To, že v biznis triede nemám ani len možnosť výberu jedla, aj keď ide len o drobnosti, považujem za naozaj veľké faux-pas zo strany Lufthansy.
Samotnú kabínu lietadla Bombardier CRJ-900 nemôžem hodnotiť. S vlastnosťami takého malého lietadla sa nedá nič robiť a celkový priestor a pocit na palube tomu zodpovedá.
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...