Lufthansa Business Class A319 (PRG-MUC)
V októbri 2025 sme cestovali z Prahy do New Yorku, aby sme vyskúšali novú biznis triedu Lufhansa Allegris v lietadle Airbus A350.
V Mníchove sme prestupovali na diaľkový let, takže sme sa pozerali na jeden z najkratších letov v sieti Lufthansy, 266 km dlhý let z Prahy do Mníchova.
Koľko služieb v biznis triede môžete získať za približne 30 minút čistého času letu?
Kúpa biznis triedy
Let Airbusom A319 medzi Prahou PRG a Mníchovom MUC bol súčasťou diaľkovej cesty do New Yorku.
Letenku som zaplatil míľami z programu Miles+Bonus spoločnosti Aegean Airlines, ktorého podrobnosti rozoberám v tejto recenzii.
Ak by som si chcel kúpiť jednosmernú letenku čisto medzi Prahou a Mníchovom, zvyčajne sa cena biznis triedy pohybuje okolo 330 eur.
Pozrite si ceny v biznis triede na stránke lufthansa.com
- Praha PRG - Mníchov MUC
- Čas letu: 35 minút
- 1D
- Lietadlo: Airbus A319, D-AIBK
Odbavenie na letisku
Odbavenie je možné len na pražskom letisku, v Mníchove nie je tranzitná zóna.
Na letisku sme už 3,5 hodiny pred odletom, ale keďže Lufthansa má z Prahy niekoľko odletov denne, odbavenie je možné celý deň.
Pri prioritnej priehradke nečakáme ani minútu a naša batožina je odbavená až do našej cieľovej destinácie.
Salónik Erste a nástup do lietadla
Cestujúci biznis triedy, ktorí cestujú so spoločnosťou Lufthansa, môžu bezplatne využívať salónik Erste v Prahe, ale len v prípade, že salónik nie je plný, čo sa stáva pomerne často.
Salónik je na pomery veľkých európskych letísk podpriemerný a podrobne ho opisujem v recenzii salónika Erste.
Nástup do lietadla je štandardný podľa zón a poradie nástupu sa prísne dodržiava.
My sme nastupovali v zóne 2, teda medzi prvými.
Kabína a sedadlá - európska klasika
Má vôbec zmysel podrobne opisovať biznis triedu na európskom lete?
Takmer všetky letecké spoločnosti sú rovnaké. Štandardné sedadlá ako v ekonomickej triede, ale s tým rozdielom, že stredné sedadlo zostáva vždy neblokované a neobsadené.
Spoločnosť Lufthansa sa v ničom nelíši.
Na európskych letoch cestujúci v biznis triede nedostávajú žiadny balíček vybavenia ani iné služby navyše.
Jedlo počas 30-minútového letu
Zatiaľ čo od sedadiel a pohodlia som nič neočakával, na služby som bol naozaj zvedavý.
Let z Prahy do Mníchova je naozaj krátky a doslova len pár minút vo vzduchu.
Po tom, čo posádke ušiel prvý servis - t. j. jedna malá fľaša vody - som nadobudol presvedčenie, že jedlo bude skrátené na absolútne minimum a dostaneme maximálne bonboniéru.
Nakoniec som však veľmi príjemne prekvapený.
Hneď po nástupe na letovú hladinu dostávame kompletný servis. Bohužiaľ, nie je na výber, a tak každý dostane lososa s chutným quiche a čokoládovú penu.
K tomu neobmedzená konzumácia alkoholických a nealkoholických nápojov - samozrejme, obmedzená veľmi krátkym časom letu.
Tesne pred pristátím ešte dostávame malú štýlovú čokoládu.
Moje hodnotenie
Tvrdý produkt, t. j. sedadlá a kabína, si hodnotenie vôbec nezaslúži. Aj v tomto smere v biznis triede navyše oproti ekonomickej triede dostanete len voľné miesto vedľa seba.
Príjemne ma však prekvapilo občerstvenie na tak krátkom lete.
Obsluha bola veľmi profesionálna a posádka dokázala obslúžiť všetkých cestujúcich v biznis triede vrátane opakovaného podávania nápojov aj v priebehu niekoľkých minút letu v úrovni.
Samozrejme, nemá zmysel platiť si biznis triedu na lete z Prahy do Mníchova, ale ako prestup na diaľkovom lete je to pre mňa produkt, ktorý neohromí, ale ani neurazí.
Aké ďalšie lety sme zažili?
Porovnajte si, ako vyzerá regionálna biznis trieda v iných leteckých spoločnostiach alebo na iných trasách a v iných lietadlách v našich ďalších recenziách.
Tieto špičkové recenzie už na stránke máme:
- Aegean Airlines, Airbus A321or, Athéhy-Praha
- Smartwings, Boeing 737 MAX 8, Praha-Salala
- Condor, Airbus A320, Frankfurt-Praha
Tieto lety pribudnú v nasledujúcich mesiacoch:
- Egyptair, Airbus A320neo, Káhira-Mníchov
- Lufthansa, Airbus A320neo, Mníchov-Káhira
- ITA Airways, Airbus A321neo, Káhira - Rím
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...
Podobný dojem mám aj zo skúseností s biznisom LH a Swiss na krátkych letoch - a vlastne, keď niekedy vidím relatívne nízke biznis ceny po Európe, kto dokáže oceniť (a ospravedlniť) kombináciu salónika, prioritného nástupu (áno, to je o ničom), pocit osobnejšieho servisu, istotu voľného miesta vedľa seba a hlavne lepšie a "kompletnejšie" jedlo a najmä batožinu pri vysokom batožinovom limite (ak to potrebuje), mám pocit, že "európsky biznis" môže niekedy celkom stáť za tie peniaze aj míle. Platí to najmä vtedy, ak ide o let s prestupom, čo znamená extra salónik pri prestupe a to isté pri návrate. Letoví nadšenci môžu zámerne kombinovať viacero prestupov - to však opäť stojí nejaké poplatky navyše. So Swissom sa mi biznis na krátkom lete zdal ešte o niečo lepší (nuž, bol aj o niečo dlhší ako let do/z MUC), a to najmä vďaka možnosti rezervovať si online vopred z oveľa širšej ponuky aj zo ZRH. Ak máte peniaze (peniaze, míle alebo oboje), skúste to, má to istú pridanú hodnotu kvôli príjemnému pocitu, že ste si dopriali niečo navyše :-)