Egyptair B737: recenzia old-school Business Class CAI-MUC
Súčasťou mojej veľkej cesty do Japonska v novej prvej triede Lufthansa Allegris bolo niekoľko regionálnych letov lietadlami, ktoré vôbec nemajú prvú triedu. Tieto medzipristátia som teda absolvoval v biznis triede.
Nákup a výber letov
Za najnižšiu cenu som si kúpil letenku v prvej triede z Káhiry, kde som mal na výber priamy let so spoločnosťou Lufthansa do Frankfurtu alebo let so spoločnosťou Egyptair do Mníchova a následne vnútroštátny let so spoločnosťou Lufthansa z Mníchova do Frankfurtu.
Samozrejme som si vybral druhú možnosť, aby som vyskúšal regionálnu biznis triedu spoločnosti Egyptair, ktorou som ešte nikdy neletel.
Pôvodne mal byť let z Káhiry do Mníchova Airbusom A320neo s novou biznis triedou, ale nakoniec došlo k zmene typu a letel som Boeingom 737-800 so staršou oldschoolovou kabínou.
Ako taká biznis trieda vyzerá a oplatí sa za ňu vôbec priplácať?
- Káhira CAI - Mníchov MUC
- Čas letu: 3 hodiny 50 minút
- Sedadlo: 11A
- Lietadlo: Boeing 737-800, SU-GEE
Odbavenie na letisku
Odbavujem sa na letisku v Káhire, ktoré je hlavným uzlom spoločnosti Egyptair.
To znamená, že Egyptair má otvorených veľa prepážok po celý deň a môžem sa odbaviť viac ako 4 hodiny pred odletom.
Je tu veľa stolov určených pre cestujúcich v biznis triede, takže na odbavenie nečakám ani 5 minút.
Mojou cieľovou destináciou je Tokio, pričom na prestup v Mníchove mám 2 hodiny a vo Frankfurte 22 hodín. Je mi ponúknutá možnosť nechať si odbaviť kufor priamo do Tokia alebo len do Frankfurtu.
Využívam túto možnosť a odbavujem sa len vo Frankfurte, pretože si budem musieť vyložiť svoje zimné veci - vo Frankfurte plánujem navštíviť miestne známe vianočné trhy.
Egyptair a všetky letecké spoločnosti Star Alliance majú pre cestujúcich biznis triedy a držiteľov zlatých kariet vyhradenú zrýchlenú cestu k pasovej kontrole. Je tam však viac ľudí ako v bežnom rade, takže ju nevyužijem.
Káhirský salónik a nástup do lietadla
Väčšina letov spoločnosti Egyptair sa uskutočňuje z terminálu 3, kde má letecká spoločnosť vlastné salóniky.
Nanešťastie, môj aktuálny let do Mníchova je z terminálu 2, takže po prechode cez pasovú kontrolu sa presúvam do menšieho z terminálov, kde Egyptair využíva len zmluvný salónik Plaza Premium Lounge.
Ide o malý a nie veľmi dobre vybavený salónik, ktorý je často preplnený a je značne nepohodlný. Od chodby je totiž oddelený len zástenou, a nie pevnou stenou.
Raňajkový bufet je však pomerne veľký, takže si dám raňajky a hneď potom idem k odletovej bráne - terminál 2 je veľmi priestranný s množstvom miest na sedenie a paradoxne pokojnejším prostredím ako samotný salónik.
Let bol načas a nástup do lietadla bol veľmi dobre organizovaný podľa skupín. Cestujúci v biznis triede nastupovali v 2. skupine hneď po rodinách s deťmi a vozičkároch.
Kabína a sedadlá - stará škola, ale pohodlné
Aj na regionálnych letoch má Egyptair, na rozdiel od väčšiny európskych leteckých spoločností, plnohodnotnú kabínu Business Class s pohodlnými sedadlami v konfigurácii 2-2.
Biznis trieda na Boeingu 737-800 je však staršia - pochádza približne z roku 2005 - a na vybavení je to vidieť.
Sedadlá sú však široké, veľmi mäkké, pohodlné a priestor na nohy je dostatočný aj pre vysokých ľudí.
Veľkou nevýhodou je mimoriadne nepohodlná opierka hlavy, ktorú prakticky nie je možné vytvarovať.
Dosť zvláštna je aj staronová opierka nôh, ktorú vlastne stále neviem používať.
Úplne nemiestny na dnešnú dobu je individuálny displej v sedadle, ktorý bol podľa mňa zastaraný už v čase výroby. Na malej obrazovke s mizerným rozlíšením sa nedá pozerať žiadny kvalitný film a určite odporúčam stiahnuť si filmy alebo seriály do vlastného telefónu alebo notebooku vopred.
Vo všeobecnosti však môžem povedať, že samotné sedadlo je pohodlné, naklápanie je dostatočné a v porovnaní s takmer všetkými európskymi leteckými spoločnosťami ide o solídny produkt.
Občerstvenie a služby počas letu
Už pri nástupe do lietadla ma privítal balíček s užitočnými vecami, ktoré môžem počas letu využiť.
Cestujúci v biznis triede dostanú pomerne veľký a pohodlný vankúš, deku a malý amenity-kit.
Šedá taška nevyzerá veľmi reprezentatívne, ale jej obsah je pomerne veľkorysý - vnútri nájdete masku na oči, ponožky, hrebeň, štuple do uší, suchý krém na ruky, balzam na pery z jelenieho loja, zubnú kefku, pero a balené vlhčené utierky.
Pred odchodom dostanem nápoj na privítanie - na výber vodu alebo džús - a zabalenú studenú vlhčenú utierku.
Cestujúci v biznis triede majú vo vrecku sedadla jednu pollitrovú fľašu neperlivej vody.
Približne 20 minút po štarte prichádza prvý servis v podobe nealkoholického nápoja a malej sušienky.
Hlavný servis je až približne 1,5 hodiny po štarte. Cestujúci majú k dispozícii klasické tlačené menu, z ktorého si môžu vybrať 2 rôzne predjedlá a 4 rôzne hlavné jedlá.
Ja som si vybral lososa ako predjedlo a kuracie mäso s kuskusom ako hlavné jedlo.
V lietadle som už jedol lepšie jedlá a kuracie mäso s kuskusom je dosť suché.
Ale dezert s dubajskou čokoládou je veľmi dobrý.
Jedálenský stôl je umiestnený v operadle sedadla a je ľahké si ho sám postaviť a rozložiť.
Medzi sedadlami sú univerzálne zásuvky na nabíjanie elektroniky.
Príjemným detailom sú nálepky s informáciami pre posádku, či chcete, aby vás budili na jedlo, alebo naopak nechcete byť počas letu rušení. Nálepku podľa vlastného výberu si nalepíte na hornú časť svojho sedadla.
Moje hodnotenie
Biznis trieda v Boeingu 737 Egyptair je síce stará a napríklad IFE - systém palubnej zábavy - vyslovene nedostatočný, ale celkovo sú sedadlá celkom pohodlné a lepšie ako u drvivej väčšiny európskych leteckých spoločností.
Cestou z Mníchova do Káhiry som letel biznis triedou spoločnosti Lufthansa a pohodlie je v prípade Egyptairu neporovnateľne lepšie. Jednoznačne a bez debaty.
Služby počas letu sú skôr priemerné. Najmä z jedla som bol dosť sklamaný, na druhej strane je vybavovací balíček na regionálny let v porovnaní s inými leteckými spoločnosťami v regióne skôr nadpriemerný.
Celkovo má Egyptair zastaraný, ale celkom solídny produkt, ktorý takmer vo všetkých ohľadoch prekonáva hlavne európske letecké spoločnosti.
Aké ďalšie lety sme zažili?
Porovnajte si, ako vyzerá regionálna biznis trieda iných leteckých spoločností alebo na iných trasách a v iných lietadlách v našich ďalších recenziách.
Tieto špičkové recenzie už na stránke máme:
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...