Biznis trieda A320 spoločnosti Condor (FRA-PRG) - najhoršia prémiová trieda

Aký obrovský môže byť rozdiel medzi biznis triedou na diaľkovom lete a európskou triedou na krátky skok?
Možno to ilustrovať na príklade nemeckej leteckej spoločnosti Condor.
To, aký skvelý bol diaľkový let v lietadle Airbus A330-900alebo v recenzii biznis triedy s pripevneným sedadlom Prime Seat, som opísal.
Kúpa biznis triedy
Let Airbusom A320 medzi Frankfurtom FRA a Prahou PRG bol súčasťou diaľkovej cesty z Johannesburgu do Prahy.
Celková cena jednosmernej letenky bola 1 000 eur (+ 199 eur za Prime Seat).
Ak by som si chcel kúpiť jednosmernú letenku čisto medzi Frankfurtom a Prahou, zvyčajne sa cena biznis triedy pohybuje okolo 340 eur.
Pozrite si ceny v biznis triede na stránke condor.com
- Itinerár: Frankfurt FRA - Praha PRG
- Čas letu: 50 minút
- Sedadlo: 4F
- Lietadlo: Airbus A320, D-AICT (modré pruhy)
Spojovací salónik
Cestujúci biznis triedy so spoločnosťou Condor môžu bezplatne využívať ktorýkoľvek salónik spoločnosti Lufthansa vo Frankfurte.
Ja som využil štandardný biznis salónik Lufthansa pri odletovej bráne "A".
Salóniky Lufthansy v Schengene sú skôr podpriemerné, pokiaľ ide o jedlo a priestor. Okrem toho bývajú v čase špičky (najmä ráno a podvečer) mimoriadne preplnené.
- Tip: Máte vo Frankfurte nočný prestup? Ubytujte sa v hoteli Sheraton Frankfurt Airport **** priamo oproti terminálu.
Nastupovanie - bez prednostného nástupu
Zatiaľ čo pri predchádzajúcom lete z Johannesburgu bol nástup do lietadla úplne oddelený pre cestujúcich ekonomickej a biznis triedy, vo Frankfurte nebol prioritný nástup.
Nástup do lietadla sa začal bez predchádzajúceho riadneho ohlásenia podľa zásady "kto prv príde, ten prv melie".
V Nemecku by som to nečakal, ale čo už. Na svete sú aj horšie veci.
Kabína a sedadlá - nízkonákladová biznis trieda
Som zmierený s tým, že na letoch v Európe sa cestujúci nestretnú so skutočnými sedadlami biznis triedy.
Ale zatiaľ čo väčšina iných leteckých spoločností má aspoň záves, ktorý opticky oddeľuje biznis triedu od ekonomickej, v lietadlách Condor to tak nie je.
Medzi 4. a 5. radom, ktoré oddeľujú tieto dve triedy, nie je žiadny záves ani iné vizuálne oddelenie kabíny.
Sedadlá biznis triedy sú úplne rovnaké ako sedadlá ekonomickej triedy. Dokonca ani odstupy nie sú väčšie ako v ekonomickej triede.
Sedadlá biznis triedy nie sú nijako nastaviteľné - operadlo sa nedá sklopiť ani o centimeter!
Jediným rozdielom je blokované stredné sedadlo, ktoré zostáva vždy neobsadené. Ale zatiaľ čo v iných leteckých spoločnostiach je toto sedadlo fyzicky blokované napríklad stolíkom, v spoločnosti Conodor je to len vankúš.
To je skutočný nízkonákladový biznis!
Občerstvenie počas letu
Jedinou výhodou oproti letu v ekonomickej triede je jedlo.
To máte v biznis triede zadarmo aj na takom krátkom lete, ako je let Frankfurt-Praha.
Ide o let na obed a ako prvé dostávam sendvič s pečeným hovädzím mäsom (iná možnosť nie je) a nealkoholický nápoj (vyberám si len vodu).
Po "hlavnom jedle" dostávame ešte dva čokoládové lanýže, treba povedať, že úplne úžasné!
Ďalšie služby na palube
A to je všetko.
Na európskych letoch nemajú cestujúci v biznis triede okrem občerstvenia k dispozícii žiadne iné služby.
Wi-fi pripojenie je spoplatnené rovnako ako v ekonomickej triede.
Jediným malým rozdielom je, že k jedlu automaticky dostanete zadarmo osviežujúci obrúsok.
Okrem toho máte, samozrejme, vyšší hmotnostný limit - bezplatne môžete prepravovať až 30 kg batožiny.
Aké sú limity batožiny v ostatných triedach a aké sú maximálne rozmery príručnej batožiny, nájdete na našej stránke o batožine spoločnosti Condor.
Moje hodnotenie
Za cenu, ktorá je zvyčajne 3 až 5-krát vyššia ako v ekonomickej triede, reálne dostanete v cene len extra zapísanú batožinu, bagetu, nápoj a letiskový salónik.
Nechám na posúdenie každého z vás, či má zmysel kupovať si biznis triedu spoločnosti Condor len na európske lety.
Ja by som si takýto let určite nekúpil.
Myslím si však, že drvivá väčšina mojich spolucestujúcich v biznis triede na lete z Frankfurtu do Prahy, rovnako ako ja, letela na dlhé vzdialenosti a tento let bol len nadväzujúcim krátkym skokom.
A kupovať si diaľkový let v biznis triede už určite má zmysel, ako môžete vidieť v mojej recenzii letu JNB-FRA.
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...
Kvôli zmene systému segmentových cien pre lety za odmenu skupiny LH som absolvoval niekoľko letov s označením C po Európe. Musím povedať, že sedadlá sú úplne najmenším problémom. Problémom sú marginálne rozdiely v službách. Na niektorých miestach dostanete prioritný nástup, na niektorých miestach idete v "stáde". V Zürichu ma z lietadla vyviezli samostatne dodávkou, niekde sa tlačíte s ostatnými v autobuse. O službách na palube lietadla ani nehovoriac. Na tom istom lete oddelená biznis sekcia, super servis a jedlo a na tom istom lete o týždeň neskôr opak. To, že niektoré salóniky sú tragické, je úplne iný príbeh (ja mám teda rád Frankfurt, najmä salónik Panorama). Ak si ho kúpite na poslednú chvíľu za 12 tis. Míľ + 2000,- navyše za 2 segmenty tak super, ale nechápem ako za to niekto môže dať 1000€ a viac ...
Lietam so skupinou LH v Európe na služobných letoch už asi 7 rokov/50 letov a vždy som mal prioritný nástup, pokiaľ si pamätám, služby na palube medzi LH/LX/OS sú v podstate porovnateľné, okrem jedla od LH, ktoré je takmer vždy mizerné, najmä kuchyňa "Heimat". Neviem, ako dlho to trvá, ale teraz aj na krátkom lete ZRH-PRG si môžete vopred objednať jedlo na palube s LX, čo je príjemný bonus. Nakoniec vždy záleží na ľuďoch, najhorší zážitok v európskom C bol na LX lete operovanom Air Baltic, milé dievčatá, ale studené ako rypák, po prestupe z longhaul v F Swiss to bolo ako rana do hlavy😂