Airbus A321neo biznis triedy spoločnosti Aegean Airlines (ATH-PRG)

Jedlo v biznis triede

Už tri roky je grécky národný dopravca Aegean Airlines "mojou" leteckou spoločnosťou.

Usilovne som zbieral míle do ich vernostného programu Miles+Bonus, ktorý je najjednoduchšou cestou k zlatému statusu Star Alliance, ako aj k veľmi lacným letenkám.

Nákup biznis triedy

Spoločnosť Aegean Airlines ponúka členom svojho vernostného programu Miles+Bonus bezplatný upgrade do biznis triedy.

  • 2x ročne pre členov programu Miles+Bonus Silver
  • 4x ročne pre členov programu Gold Miles+Bonus

Podmienkou je, že pôvodná letenka do ekonomickej triedy nesmie byť zakúpená za najlacnejší tarif Light a úspešnosť upgradu samozrejme závisí od aktuálnej dostupnosti miest.

Na menej "komerčných" trasách - ako je napríklad trasa Atény - Praha - je však pravdepodobnosť úspešného zvýšenia triedy pomerne vysoká.

Kúpil som si jednosmernú letenku Rhodos RHO - Atény ATH - Praha PRG za tarif Flex zo služobnej cesty na Rhodos späť domov za 132 eur.

Platená letenka do biznis triedy by ma stála 565 eur. Oplatilo by sa to? Posúďte sami nižšie.

Pozrite si ceny v biznis triede na stránke aegeanair.com

Žiadam len o upgrade na let Atény - Praha, pretože nechcem plytvať bezplatným upgradom na krátkom vnútroštátnom lete, kde sú služby obmedzené na minimum.

Približne 72 hodín pred odletom dostávam potvrdenie o zvýšení triedy do biznis triedy.

Odbavenie na letisku

Hoci môj prvý let z Rodosu do Atén je v ekonomickej triede, vďaka môjmu zlatému statusu môžem využiť rovnaké odbavenie ako cestujúci v biznis triede.

Na Rodose je jasne označená prepážka určená len pre cestujúcich biznis triedy a zlatých cestujúcich Star Alliance a odbavenie je veľmi civilizované a rýchle.

Na batožinu dostanem visačku "Priority", ale tú by som dostal aj bez upgradu len vďaka zlatému statusu.

Cestujúci v biznis triede majú na Rhodose špeciálnu zrýchlenú bezpečnostnú kontrolu, pri ktorej nečakám ani minútu.

Salónik pri prestupe

Spoločnosť Aegean Airlines nemá na Rodose žiadny salónik, a to ani pre zlatých členov Star Alliance.

Preto používam svoj plán Revolut Metal s neobmedzeným balíkom DragonPass a navštevujem miestny The Lounge.

Na vlajkový salónik Aegean Airlines budem mať nárok, keď si urobím dvojhodinový prestoj v Aténach. Z minulých návštev si ho pamätám ako nadpriemerný, takže sa naň veľmi teším!

Keď však v aplikácii Flightradar24 pri nástupe na let Rhodos - Atény vidím, že naše lietadlo ešte len odlieta z Atén, je mi jasné, že pri prestupe zo salónika nebude nič.

Konečné meškanie sa nakoniec zastavilo na 90 minútach, takže v Aténach len vystupujem z lietadla a plynulo prechádzam k bráne na let do Prahy.

Salónik nestíham. S vernostným programom Miles+Bonus sa však rozhodne nelúčim, takže určite bude príležitosť na recenziu.

Nastupovanie do lietadla - jedným slovom: chaos

Nástup do lietadla prebieha od "autobusových brán" na prízemí. Ako pri každej návšteve najväčšieho gréckeho letiska, aj tu ma mrzí, že práve letecká spoločnosť s hlavným uzlom v Aténach má taký štedrý vernostný program. Nemám to letisko rád.

So zdesením pozorujem, že personál pri odbavení úplne rezignovane skúša rozdeliť neorganizovanú hŕbu ľudí na cestujúcich ekonomickej a biznis triedy a prideliť mi niekde miesto.

Spoločnosť Aegean Airlines sa zvyčajne snaží pri nástupe do lietadla vyslať samostatné autobusy pre biznis triedu, ale dnes to tak nebolo.

Do lietadla nastupujem ako jeden z posledných...

Kabína a sedadlá - nudná "eurobusiness trieda"

Do Prahy letím lietadlom s registráciou SX-NAM, čo je 2 roky starý Airbus A321neo.

Ani v najnovších lietadlách však Aegean Airlines nemá plnohodnotné sedadlá biznis triedy, ale ako snáď všetky európske letecké spoločnosti len typickú "eurobiznis triedu".

To znamená štandardné sedadlá ekonomickej triedy s o niečo väčším priestorom na nohy a blokovaným stredným sedadlom.

Sedadlo nemá oproti sedadlám ekonomickej triedy v zadnej časti žiadne extra funkcie - štandardnú opierku hlavy, štandardný stolík na jedlo, štandardnú priehradku na časopisy počas letu a štandardnú možnosť naklonenia.

Okrem väčšieho priestoru na nohy tu naozaj nie je nič navyše.

Občerstvenie počas letu

Hlavnou výhodou biznis triedy, okrem salónika, ktorý som nemal možnosť vyskúšať, je výrazne lepšie jedlo ako v ekonomickej triede.

Platí to však aj pre spoločnosť Aegean Airlines? Táto letecká spoločnosť poskytuje zadarmo (na európske pomery) pomerne štedré občerstvenie aj v ekonomickej triede.

Môžem však zodpovedne prehlásiť, že v biznis triede je jedla naozaj oveľa viac.

Jedálny lístok je od začiatku k dispozícii v priehradke na sedadle pred vami.

Počas dvojhodinového letu do Prahy sú k dispozícii celkom tri služby.

Welcome drink

K dispozícii je však len voda, džús alebo víno bez orieškov alebo iného občerstvenia.

Po uvítacom nápoji dostaneme horúci uterák, čo je tiež benefit navyše v porovnaní s ekonomickou triedou.

Hlavné jedlo

Počas popoludňajšieho letu sa podáva štandardné teplé jedlo s predjedlom, dezertom a výberom alkoholických a nealkoholických nápojov.

Celý hlavný servis sa podáva na jednom podnose, čo je však pochopiteľne štandardom pri krátkych európskych letoch.

  • Predjedlo - len jedna možnosť: šalát z červenej repy s pomarančom, baby mrkvou a tzatiki. Jedol som už lepšie, chuť bola mimoriadne nevýrazná.
  • Hlavné jedlo - výber z dvoch možností: vyprážané kuracie filé so zelerovým pyré alebo ryba s paradajkami a zemiakmi. Vybral som si rybu, ale ani toto jedlo ma nijako zvlášť nenadchlo, chuť bola opäť veľmi nevýrazná.
  • Dezert - len jedna možnosť: krupicová halva a syr manouri. Ten bol jednoznačne najlepší z celého jedla. Skvelá sladká bodka.

Občerstvenie pred letom

Pred pristátím alebo kedykoľvek po hlavnom jedle si môžete objednať neobmedzené množstvo nealkoholických nápojov, vína alebo piva či koktailov.

K dispozícii je aj káva alebo čaj.

Pred príletom sa nepodávajú žiadne malé jedlá.

Ja sa rozhodnem pre kapučíno, hoci je už podvečer. Znalci mi takéto faux-pas odpustia.

Ďalšie služby na palube a posádka

V porovnaní s ekonomickou triedou je bezplatné len wi-fi.

Po odbavení stačí zadať rezervačný kód, systém rozpozná, že ide o letenku do biznis triedy, a sprístupní internet zadarmo.

Rýchlosť je dobrá na surfovanie po internete, ale už nie na streamovanie videí.

Posádka bola pravdepodobne najsvetlejším bodom celého zážitku. Skúsená letuška a na druhej strane veľmi mladý stevard boli perfektní.

Dokonale vyvážili rovinu ústretovosti a prirodzenosti. Ich správanie bolo veľmi profesionálne, ale zároveň priateľské a prirodzené.

Moje hodnotenie

Tento konkrétny zážitok sa mi hodnotí ťažko.

"Minula" som len jeden bezplatný upgrade do biznis triedy, takže ma to de facto nestálo nič navyše.

Ak by som však bol platiacim cestujúcim alebo by som si zakúpil biznis triedu za vernostné míle, bol by som veľmi sklamaný.

Kabína a sedadlá sú štandardné ako u väčšiny európskych leteckých spoločností - to znamená, že sa rozhodne neoplatí priplácať viac ako 400 EUR oproti štandardnej ekonomickej tarife.

Jedlo bolo z môjho pohľadu podpriemerné a zážitok z opätovného nástupu na palubu bol absolútne hrozný.

A čo vy? Priplatíte si pri najbližšej ceste s Aegean Airlines za biznis triedu? Alebo boli vaše skúsenosti pozitívnejšie?

Zostali nejaké otázky?

Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...

0 komentáre

Prihláste sa do služby Cestee

... celosvetovej komunity cestovateľov

Pokračovať na Facebooku

Ešte nemáte cestovný účet? Zaregistrujte sa