Recenzie Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - najlepšia biznis trieda?

Hlavné sídlo

Keď nemecký Condor v roku 2022 predstavil biznis triedu Airbus A330-900neo, bolo mi hneď jasné, že ju jednoducho musím vyskúšať!

Pre dovolenkovú leteckú spoločnosť to bol veľký krok, ktorý spôsobil rozruch v leteckom priemysle. Pretože vyzerá skvele! Oveľa lepšie ako biznis trieda mnohých veľkých leteckých spoločností...

Je biznis trieda spoločnosti Condor naozaj jednou z najlepších v Európe? Vyskúšal som si ju na vlastnej koži v auguste 2025. Využili ste aj vy biznis triedu Condor a ako sa vám páčila?

Pozrite si ceny biznis triedy na stránke condor.com

Kúpa biznis triedy

Trvalo mi 3 roky, kým sa mi naskytla príležitosť vyskúšať novú biznis triedu. Pri plánovaní cesty domov zo služobnej cesty do Kuala Lumpuru a na Maurícius sa však naskytla príležitosť.

V mojom termíne vychádzala cena jednosmerného letu z Maurícia do Prahy cez Frankfurt na 1 250 eur, čo je slušná cena.

Nakoniec som však narazil na ešte lepšiu ponuku: Johannesburg - Frankfurt - Praha za 1 000 eur. S radosťou som si predĺžil cestu o 3 vybavovaním sprievodcov na juhoafrických letiskách.

Navyše s Condorom môžete získať míle do vernostného programu Alaska Airlines, čo je pre mňa najlepšia aliancia OneWorld FFP.

Letenku som si kúpil 2 mesiace pred odletom priamo cez condor.com.

Hneď pri výbere sedadiel si priplatím 199 eur za Business Class Prime Seat. Prečítajte si, aký je rozdiel medzi štandardným sedadlom a sedadlom Prime.

Odbavenie na letisku

Odhlásim sa online 24 hodín pred odletom, ale keďže cestujem so zapísanou batožinou, musím ešte navštíviť letiskovú prepážku.

Spoločnosť Condor využíva odbavovacie priehradky na letisku Johannesburg JNB v termináli B, ktoré sa otvárajú 3,5 hodiny pred odletom.

Sú tu vyhradené priehradky pre cestujúcich v biznis triede a v rade nečakám ani minútu.

V biznis triede je hmotnostný limit 30 kg a batožina dostáva prioritnú visačku. Aké sú limity batožiny v ostatných triedach a aké sú maximálne rozmery príručnej batožiny, nájdete na našej stránke o batožine spoločnosti Condor.

Palubné lístky dostanem až do Prahy, takže nemusím opustiť tranzitný priestor vo Frankfurte.

  • Náš tip: prenocujte v pohodlí 5* hotela InterContinental priamo oproti terminálu letiska Johannesburg.

Salónik Bidvest a nástup do lietadla

V Johannesburgu spoločnosť Condor využíva salónik Bidvest v medzinárodnom termináli A.

Je to skôr nadpriemerný salónik na zmluvný salónik, ktorý využívajú mnohé letecké spoločnosti a do ktorého sa vstupuje prostredníctvom obrovského množstva vernostných a kreditných kariet.

Sedadlá sú pohodlné, na sprchu nemusím čakať 15 minút a ponuka jedla je veľmi slušná.

Podrobnejšie sa tomu venujem vo svojej recenzii salónika Bidvest.

Do odletu zostáva menej ako hodina, opúšťam salónik a smerujem k východu.

Pre obchodných cestujúcich je pred nástupom do lietadla vytvorená zóna v oddelenom priestore so sedadlami.

Nástup do lietadla prebieha presne podľa plánu a je veľmi dobre organizovaný. Aká zmena oproti mojej poslednej ceste biznis triedou s Aegean Airlines!

Kabína biznis triedy - skvelý prvý dojem

V lietadle Airbus A330-900neo má spoločnosť Condor 30 sedadiel biznis triedy v 8 radoch a v konfigurácii 1-2-1.

Prvý rad obsahuje 4 Prime Seat a zvyšok tvorí 26 štandardných sedadiel biznis triedy.

Prvý dojem je skvelý.

Netajím sa tým, že akási bláznivá "pruhovaná" identita, ktorú Condor používa od roku 2022, je mojím najobľúbenejším dizajnom v leteckom priemysle vôbec.

Pruhy sú všadeprítomné aj v biznis triede, ale celá kabína vyzerá vďaka tmavomodrej farbe v kombinácii s imitáciou dreva veľmi elegantne!

Amenity-kit a košík na občerstvenie

Doplnky a vybavenie na spríjemnenie letu sú neoddeliteľnou súčasťou biznis triedy, najmä na diaľkových letoch.

Cestujúci Prime Seat nájdu tieto vymoženosti na svojom sedadle:

  • slúchadlá s potlačením hluku pre IFE (môžete však použiť vlastné slúchadlá, ktoré sa k monitoru pripájajú cez Bluetooth)
  • malá taška - travel organizer
  • Amenity-kit, ktorá obsahuje:
    • Zubná kefka
    • masku na oči
    • ponožky
    • kozmetika Rituals - balzam na pery z jelenieho loja, krém na ruky, hydratačný krém na tvár, telový sprej

Na podnožke nájdete ďalšie vybavenie.

  • Papuče
  • Vankúš
  • Prikrývka
  • Posteľná bielizeň

Pred jedlom vám posádka vždy ponúkne horúce mokré uteráky na utretie rúk a tváre.

Po štarte posádka ešte ponúkne pyžamo (bohužiaľ, počas môjho letu bolo k dispozícii len pyžamo veľkosti L/XL) a tiež veľmi pekný košík s rôznym občerstvením, ktoré cestujúci na štandardných sedadlách nedostanú.

Prime Seat vs. Standard Seat - Aké sú rozdiely?

Pozrime sa teraz na to, aký je rozdiel medzi prvým radom sedadiel "Prime" a zvyškom kabíny.

Sedadlá "Prime" majú oproti štandardným sedadlám nasledujúce výhody:

  • Obrovský priestor - rozstup sedadiel je rovné 2 metre v porovnaní so 112 stredmi štandardných sedadiel pre biznis.
  • Mimoriadne široká opierka na nohy, ktorá môže slúžiť aj ako sedadlo a umožňuje spoločné stolovanie so spolucestujúcim.
  • Väčší monitor IFE (24 palcov oproti 17 palcom v prípade štandardného sedadla)
  • Malý úložný priestor vedľa opierky na nohy (štandardné sedadlá takúto skrinku nemajú)

Štandardné sedadlo

Sedadlo Prime (viac fotografií nižšie)

Navyše oproti štandardnému sedadlu získate ešte niekoľko malých, ale príjemných bonusov navyše:

  • Kôš na občerstvenie
  • Pyžamo
  • Súpravu vybavenia s výrobkami Riutals (k štandardnému sedadlu je k dispozícii len veľmi základná súprava vybavenia)

Recenzia: Prime Seat - najlepšie sedadlo na európskom nebi?

Sedím na sedadle 2K a už prvý pocit je úžasný. Ťažko si spomínam, či som zažil priestrannejšie sedadlo v biznis triede.

Priestor na nohy je naozaj obrovský, a to na dĺžku aj na šírku vďaka masívnej opierke na nohy. Sedadlo je príjemne široké a tak akurát mäkké.

Praktická skrinka vedľa opierky nôh je ideálna napríklad na uloženie cestovných dokladov alebo palubných lístkov. Zmestí sa do nej aj telefón.

Okrem toho sa medzi sedadlom a uličkou nachádza pomerne veľký odkladací priestor, ktorý však nie je možné uzamknúť.

Ovládanie sedadla je veľmi jednoduché a intuitívne prostredníctvom dotykových tlačidiel pod lakťovou opierkou. Sedadlo môžete rýchlo a jednoducho rozložiť na lôžko bez pomoci palubného personálu.

Súčasťou sedadla je aj univerzálna zástrčka vrátane portov USB-A a USB-C.

Jedálenský stôl je pevný a vysúva sa kliknutím v spodnej časti. Keďže je na sedadle Prime Seat toľko miesta, môžete sedadlo bezpečne nechať s rozloženým stolíkom, čo je skvelé.

Prvé dojmy sú perfektné a môžem smelo povedať, že Prime Seat Condor v klasickej rozkladacej podobe je jedno z najlepších sedadiel biznis triedy, v ktorých som letel.

Ak porovnám toto sedadlo s mojím posledným diaľkovým letom v biznis triede spoločnosti Air India, rozdiel nemôže byť väčší.

Rozloženie sedadla na posteľ - ako som sa vyspal?

Ale samozrejme, to najdôležitejšie sa deje medzi hlavným servisom a rannými raňajkami - najmä počas dlhého nočného letu.

Posteľ v biznis triede.

Rozloženie sedadla je veľmi jednoduché stlačením tlačidla.

Ešte predtým sa, samozrejme, idem na toaletu prezliecť do pyžama.

Lôžko je dlhé 2 metre a vďaka šírke Prime Seat môžete pohodlne spať v úplne akejkoľvek polohe.

Prikrývka je veľmi pekná s logom "Condor" a typickými pruhmi.

Keby bolo sedadlo oddelené od uličky nejakou priečkou, cítil by som sa skôr ako v prvej triede než v biznis triede.

Kúpte si let v biznis triede na stránke condor.com

Ak však hovoríme o pocite súkromia, ten je poskytnutý aj bez zásteny alebo dverí. Ak si totiž ľahnete, nevidíte do uličky, a už vôbec nie na ostatných cestujúcich.

Hoci som bol plný dojmov a vlastne sa mi nechcelo spať, nakoniec som zaspal nad Kamerunom a zobudil sa asi po 6 hodinách nad Európou.

Za celý čas som sa ani raz nezobudil - skvelý zážitok!

Jedlo počas letu

Sedadlo super, posteľ super, ale čo služby a kvalita jedla?

Občerstvenie je rovnaké pre cestujúcich na štandardných sedadlách aj na sedadlách Prime Seat.

Welcome drink a arašidy

Prvý servis je pred štartom v podobe uvítacieho nápoja. Na výber máte šumivé víno, džús alebo vodu.

Pri samostatnom cestovaní takmer nepijem alkohol, preto som si vybral pomarančový džús.

Pred štartom si preštudujem tlačený jedálny lístok, ktorý je k dispozícii na každom sedadle.

Pred hlavným jedlom dostávame oriešky a vodu.

Hlavný servis

Veľmi oceňujem, že prvý servis prichádza prakticky hneď po nástupe do lietadla, aby sa čo najviac využila možnosť spánku počas nočného letu.

Predjedlá sú pestré a obsahujú položky ako krevety, cuketa, humus, chlieb a šalát. Nie je však na výber - k dispozícii je len jedna možnosť predjedla.

Posádka je veľmi efektívna a pozorná a zberá prakticky hneď po skončení dojenia.

Hlavné jedlo prichádza za niekoľko minút. Na výber sú tu 3 rôzne jedlá. Ja som si vybral lososa s ryžou basmati.

Úplne úprimne. Z predjedla ani hlavného chodu som nebol príliš nadšený.

Ryba aj ryža boli dosť vysušené, na druhej strane porcia bola veľká. Jedol som už aj horšie, ale určite som v lietadle jedol oveľa lepšie jedlá.

Pred dezertom som dostal malý syrový tanier.

Ale sladká bodka na záver v podobe kokosového koláčika s marakujovou polevou je úžasná!

Raňajky

Počas letu sa nepodáva žiadna polpenzia, ale to je na nočnej trase pochopiteľné. Osobne by som midflight-snack aj tak nevyužila - veď som ani nemohla zjesť všetky chuťovky v košíčku.

Asi hodinu pred pristátím dostávame raňajky.

Bohužiaľ, nie je na výber - k dispozícii je len 1 druh.

Raňajky boli asi najslabším článkom celého letu. Porcie boli veľmi malé a kulinársky mimoriadne nezaujímavé.

Služby a posádka počas letu

V prvom rade musím vyzdvihnúť skvelú prácu posádky!

Presne sa im podarilo vyvážiť ústretovosť a zároveň uvoľnené nenútené správanie. Rýchlosť obsluhy bola tiež absolútne výborná, čo oceňujem najmä pri nočných letoch, keď chcem spať čo najdlhšie.

Zábavný systém

Obrovský 24-palcový monitor s rozlíšením 4K má špecifikácie zábavného systému skôr prvej triedy než len biznis triedy.

Vrchol však prichádza pri listovaní v ponuke filmov a seriálov.

Úprimne, takú masívnu ponuku vrátane najnovších aktuálnych filmov som snáď ešte nezažil. Absolútne dokonalé!

Displej je dotykový, ale keďže je odo mňa vzdialený takmer 2 metre, je tu moderný diaľkový ovládač. Pravdupovediac, nie je veľmi citlivé a celkovo nie veľmi intuitívne.

Monitory na štandardných sedadlách majú síce len 17", ale aj tak sú veľmi kvalitné. Ponuka filmov a televíznych programov na nich je identická.

Wi-fi

Pre cestujúcich v biznis triede je počas celého letu k dispozícii bezplatný internet.

Wi-fi je funkčné počas letu v letovej hladine, teda nie počas vzletu a pristátia.

Rýchlosť internetu sa výrazne líši v závislosti od toho, kde sa lietadlo práve nachádza. Internet som využíval na chatovanie. Snažil som sa aj pracovať, ale to bolo prakticky nemožné práve kvôli mizernej rýchlosti.

Všetci cestujúci dostanú po vzlietnutí kartu s prístupovým kódom, ktorý treba zadať pri prihlasovaní do wi-fi.

Toalety

Na každých 30 cestujúcich pripadajú 3 toalety určené len pre cestujúcich v biznis triede.

Toalety boli vždy dokonale vyčistené a z koša vedľa umývadla si môžete vziať osviežujúce utierky alebo štuple do uší.

Záver - má Condor najlepšiu biznis triedu v Európe?

Priznám sa, že asi nemôžem byť príliš objektívny. Condor je moja obľúbená značka vďaka svojmu jedinečnému pruhovanému dizajnu.

A tento pocit len umocnil absolútne skvelý zážitok z biznis triedy.

Plusy

  • Prime Seat je jedným z najlepších tvrdých produktov v Európe (ako sedadlo aj ako posteľ)
    • aj štandardné sedadlá vyzerajú dobre a sú nadpriemerné
  • Moderné usporiadanie sedadiel 1-2-1 poskytujúce dostatok súkromia
  • Skvelý zábavný systém porovnateľný dokonca s IFE spoločnosti Emirates
  • Profesionálna posádka
  • Často výhodné ceny

Nevýhody

  • Jedlo - raňajky najhoršie, aké som kedy v biznis triede zažil + slabý výber (len 1 predjedlo a raňajky)
  • Trochu neintuitívny ovládač IFE
  • Veľmi základná súprava vybavenia, ak cestujete na štandardnom sedadle

Má Condor najlepšiu biznis triedu v Európe? Pravdepodobne sa nájde lepšia, najmä pokiaľ ide o jedlo. Ale keď zoberiete do úvahy často veľmi dobré ceny, absolútne skvelé sedadlá a profesionálne vyškolené posádky, potom si myslím, že budete so mnou súhlasiť, že biznis trieda Condor je určite nadpriemerná.

Ako vyzerá eurobusiness trieda na regionálnych trasách? Pozrite si moju recenziu letu z Frankfurtu do Prahy.

Oplatí sa za ňu priplatiť Prime Seat?

Úplne na záver zhodnotíme, či by som opäť zaplatil 199 eur za prémiové sedadlo v 1. rade.

Sedadlá Stadnard vyzerali tiež pohodlne, ale ak ste vysokí alebo objemnejší, potom si myslím, že príplatok za Prime Seat určite nebudú vyhodené peniaze.

Je tam jednoducho výrazne viac miesta na dĺžku aj na šírku.

Jasné, asi by som nedal 199 € za pyžamo, extra košík sladkostí a lepšiu výbavu, ale za pohodlie áno.

A čo vy, priplatili by ste si za Prime Seat?

Pozrite si ceny v biznis triede na stránke condor.com

Zostali nejaké otázky?

Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...

0 komentáre

Prihláste sa do služby Cestee

... celosvetovej komunity cestovateľov

Pokračovať na Facebooku

Ešte nemáte cestovný účet? Zaregistrujte sa