Air China | Viedeň - Peking | Airbus A350 (Business)

Leteckú spoločnosť Air China tu na webe vidíte veľmi často, a to vďaka jej veľmi nízkym cenám nielen do východnej Ázie. Počas marca a apríla 2025 som s nimi absolvoval celkovo 4 lety na palube Airbusu A350-900, Airbusu A330-300 a Boeingu 737-800. Dnes sa vám pokúsim ukázať, ako sa lieta biznis triedou tohto dopravcu na ich A350.

Základné informácie

Letenky typu Open-Jaw boli zakúpené na trasu Viedeň - Peking Capital - Tokio Haneda / Naha - Peking Capital - Viedeň. Letenka bola zakúpená priamo u dopravcu a napriek tomu, že rezervácia nebola najjednoduchšia, všetko prebehlo v poriadku.

Lety z Budapešti sú vo všeobecnosti lacnejšie, ale z Viedne lieta novší Airbus A350 s modernejšou kabínou namiesto Airbusu A330, ktorý lieta z Budapešti. V tomto sa zameriavam len na A350.

K dnešnému dňu má spoločnosť Air China vo svojej flotile 504 lietadiel 30 lietadiel A350-90, ktoré sú v dvoch konfiguráciách. Rozdiel je však len v sedadlách biznis triedy. Všetky lietadlá majú 256 sedadiel ekonomickej triedy typu Recarro CL371 v klasickom usporiadaní 3-3-3 s rozstupom sedadiel 79 cm a šírkou 45 cm. každé sedadlo je vybavené zábavnou dotykovou obrazovkou a nabíjacím portálom.

Prémiová ekonomická trieda vo všetkých lietadlách Air China A350 má 24 sedadiel Collins Aerospace MiQ v konfigurácii 2-4-2 a ponúka najmä pohodlnejšie sedadlá s rozstupom sedadiel 99 cm a šírkou 47 cm.

V biznis triede nájdete vždy 32 sedadiel, ale s dvoma rôznymi kabínami. Vyskúšal som samozrejme obe. Prvá kabína ponúka sedadlá Recaro CL6720 v štandardnej konfigurácii 1-2-1, ktoré sa dajú sklopiť do vodorovnej polohy s dĺžkou 172 cm. Nie je tu žiadna dotyková zábavná obrazovka ani nabíjacie zásuvky. Druhá a modernejšia kabína ponúka rovnakú konfiguráciu, ale so sedadlami Collins Aerospace Super Diamond, ktoré sú v horizontálnej polohe rovnako dlhé, ale celkovo pôsobia oveľa modernejším a sviežejším dojmom. Šírka týchto sedadiel je 53 cm.

Trasa Typ lietadla Sedadlo Čas letu
Viedeň - Peking Capital A350-900 13A 8:54
Peking - Tokio Haneda A330-300 14L 3:02
Naha (Okinawa) - Peking 737-8 3C 3:36
Peking Capital - Viedeň A350-900 13L 9:56

Odbavenie

Spoločnosť Air China je známa svojím problematickým online odbavovacím procesom pre cestujúcich, ktorí nie sú Číňania. Ja však online odbavenie nepoužívam, pokiaľ to nie je nevyhnutné, a Air China ako plnohodnotný národný dopravca ponúka bezplatné letiskové odbavenie pre všetkých svojich cestujúcich. Odbavenie vo Viedni aj v Nage bolo bezproblémové a pomerne rýchle. Na Okinawe však bolo odbavenie v ekonomickej triede o niečo dlhšie a pomerne pomalé, ale nič mimoriadne.

Salónik

Vstup do salónika je súčasťou letenky a vo Viedni sme navštívili Austrian Lounge - salónik, ktorý nestojí za zmienku. Pár stoličiek, základné občerstvenie. Je tam sedenie, sú tam nápoje, je tam jedlo, ale veľmi podpriemerné od všetkého.

Salónik si zaslúži hodnotenie 5/10. Neurazí, nenadchne.

V pekinskej biznis tranzitnej zóne sa nachádza jeden salónik Air China a v porovnaní s viedenským letiskom je len o niečo lepší, ale vzhľadom na veľkosť letiska a dopravcu je úplne nedostatočný. Po prvé, je veľmi prehistorický a po druhé, čo sa týka občerstvenia, je dosť slabý. O niečo lepšie ako vo Viedni, ale musím brať do úvahy iný rozmer miestneho dopravného uzla. Pre mňa je to mierne sklamanie. 4/10

Salónik v Naze bol zatiaľ úplne postačujúci. Tunajšie letisko je veľkosťou podobné tomu pražskému, ale dá sa predpokladať, že tu bude takmer nula cestujúcich letiacich za obchodom a pôjde výlučne o dovolenkárov. Pre nich je salónik úplne postačujúci. Dokonale čistá, dostatočne veľká (je tu naozaj málo ľudí), nápoje, hoci obmedzené, sú úplne v poriadku. Dojem trochu kazí automat na nealkoholické nápoje, ale to je z môjho pohľadu úplná maličkosť a vlastne je to asi trochu ekologickejšie. Salónik v Naze si podľa mňa zaslúži solídne hodnotenie 6,5/10, samozrejme s prihliadnutím na charakter destinácie.

Nástup na palubu

Ani tentoraz sa nástup do lietadla spoločnosti Air China úplne nepodaril. Áno, pri každom nástupe sa oddeľujú prioritné a neprioritné pulty, ale nikomu to ani trochu nevadí. Pri ceste z Pekingu do Viedne nás dokonca pustili na palubu neskôr ako v neprioritnom rade. Menšou útechou bol aspoň fakt, že Air China robí nástup cez oboje dvere. Celkovo to však bol veľmi nezvládnutý proces. Taká jednoduchá vec. 3/10.

Kabína A350-900 so sedadlami Super Diamond

Prvý let uskutočnil relatívne nový, 6 rokov starý Airbus A350-900. Prvá vec, ktorá mi udrela do očí, je priateľský pozdrav posádky a navigácia k sedadlu. Skvelý začiatok.

Na trase Viedeň - Peking - hlavné mesto letíme Airbusom A350 registračnej značky B-307C, ktorý je vybavený sedadlami Super Diamond. Tieto sedadlá sa používajú aj na vybraných linkách spoločností Qatar Airways, British Airways, Aer Lingus, Hainan Airlines a China Airlines a ďalších. Sú teda pomerne rozšírené. Usporiadanie 1-2-1 je veľmi pohodlné. Hoci má každé sedadlo prístup do uličky, nevýhodou je, že sedadlá sa otáčajú tak, že okno je dosť ďaleko od vašej hlavy.

Čo sa týka čistoty, nemám sa na čo sťažovať. Všetko som prešla bielou handričkou a ani tá nič nezachytila.

Šesťročné lietadlo je naozaj celkom nové, ale na kabínu je to väčšinou už v druhej polovici života a boli tam už nejaké známky opotrebovania. Išlo však o bežné opotrebenie z používania a nič nechýbalo.

IFE

Jediný menší problém bol so zábavným systémom s dotykovou obrazovkou. Ponuka filmov a televíznych relácií bola primeraná, ale ťažkú väčšinu tvorila čínska produkcia, ktorá zrejme západných cestujúcich príliš neosloví. Filmy a seriály západnej produkcie tu síce sú, ale v oveľa menšej miere. Ponuka teda nie je oslnivá, ale v prípade núdze postačí.

Problém bol skôr s kvalitou obrazovky, ktorej odozva bola nedostatočná. Často sa sekala a najmä detekcia dotykov bola veľmi nespoľahlivá.

Hudba tu bola výlučne čínska. S niekoľkými albumami klasickej vážnej hudby a jedným albumom západného interpreta.

Celkovo tu bolo asi 6 videohier, z toho 5 čisto detských a jedna kartová hra.

Celkovo sa tu nemôžete spoliehať na zábavný systém a ak potrebujete nejakú zábavu a počas letu nebudete spať, odporúčam mať so sebou knihu alebo vlastné zariadenie s hudbou, filmami alebo hrami.

Vybavenie

Počas dnešného letu na nás pri sedadle počas nástupu do lietadla čakalo niekoľko drobných pomôcok. Patrili k nim vankúš s bavlneným poťahom, súprava Amenity Kit, niekoľko časopisov a brožúr, fľaša vody, papuče na nastupovanie a v neposlednom rade nie deka, ale poriadna perina. Samozrejme, nechýbajú ani slúchadlá, ktoré síce neoslnia, ale ani neurazia. Pyžamo v biznis triede Air China v týchto dňoch neponúka.

Súprava Amenity Kit je od francúzskej značky L'Occitane en Provence. Bohužiaľ, obal je vyrobený z plastu. Balenie obsahuje základné produkty dentálnej hygieny - zubnú kefku a zubnú pastu. Hydratačný krém, telové mlieko, hrebeň, masku na spanie a štuple do uší. Toaleta obsahovala aj tonikum na tvár a hydratačný krém. Ústna voda, žiaľ, nebola súčasťou súpravy Amenity Kit ani toalety.

Personál na palube

Ako som už napísala vyššie - palubný personál bol veľmi ústretový a starali sa o nás od momentu nástupu do lietadla. Privítanie, usadenie, promptné ponúknutie uvítacích nápojov, vybalenie papúč z obalu, ponúknutie karty s jedálnym lístkom a následné vysvetlenie a plné pochopenie menu. Perosnál na palube bol veľmi nadpriemerný, avšak pri dnešnom lete s trochu slabšou znalosťou angličtiny. Nie zlá, ale asi trochu slabšia, ako by som očakával od palubného personálu na medzinárodnom lete veľkého dopravcu.

Obsluha bola rýchla, sotva som dopil svoj nápoj, ponúkli mi doliatie alebo ďalší nápoj. Podávanie jedla bolo tiež rýchle. Naozaj nemám žiadne väčšie výhrady k letuškám a musím ich hodnotiť veľmi pozitívne.

Občerstvenie

Počas tohto takmer 9-hodinového letu sa podávanie jedla uskutočnilo dvakrát. Obed/večera pre mačku po štarte a raňajky 2 hodiny pred pristátím, ktoré môžete odmietnuť, pretože perosnál sa vás po starom opýta, či chcete byť zobudení, ak spíte.

Vždy je na výber západné a čínske jedlo. Keďže ide o rýnsku leteckú spoločnosť, samozrejme som si vybral rýnsku možnosť. A tiež preto, že chcem vyskúšať, či je čínske jedlo na čínskych linkách naozaj také nechutné, ako ho opisujú recenzie na intrnete.

Pri popoludňajšej službe bolo na výber západné hovädzie mäso alebo čínske kuracie mäso General Tso. Ako prekvapenie sú tam rovno tri veci - slaná lososová placka, zelerový šalát s batátovým klasom a kukuričný šalát s, a teraz si nie som istý, buď namočenými píniovými orieškami, alebo namočeným zrnom. Naozaj som to nedokázala identifikovať. Hlavné jedlo sa podávalo s dusenou ryžou, hubami shiitake a zeleninou. A celkovo to nebolo vôbec zlé. Šaláty ma zrovna neohúrili, ale lososová placka a hlavný chod boli dobré. Určite to nie je najlepšie jedlo, aké som kedy v lietadle jedol, ale musím priznať, že som to čakal oveľa horšie a v skutočnosti mi celkom chutilo. Ako dezert sa ponúkala klasika, a to ovocné kúsky a tiež tradičná rakúska štrúdľa so škoricovou šľahačkou. Štrúdľa nebola zlá, ale nie je to dezert, ktorý by sa mal podávať v lietadle.

Čo sa týka raňajok, na výber bola aj západná a čínska možnosť. Západné raňajky vyzerali mimoriadne nudne a pozostávali z obyčajnej omelety, kukuričných lupienkov a pečiva s džemom. Čínske raňajky sa podávali s rezancovou polievkou a... šalátom Cézar? Okrem toho, že cézar na raňajky nepatrí, bol nechutný. Veľmi horký (servírovali celé listy) a krutóny zjavne neboli chrumkavé, ale tvrdé. Ale možno to bola rakúska večera? To netuším. Na druhej strane, rezancová polievka bola plná rezancov, morských plodov ako chobotnica, mušľa a biela ryba. Polievka na raňajky? Pre Európanov netypické, v Ázii bežné. Ale chuť bola veľmi dobrá. Okrem toho bolo na výber klasické pečivo s maslom a malá miska ovocia. Ak nepočítam šalát Cézar, bola na tomto lete Air China veľmi prekvapujúca. Nie je to gastronomický zážitok, ale v rámci možností a kultúrnych rozdielov to vnímam ako dobrý kompromis.

Zostali nejaké otázky?

Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...

0 komentáre

Prihláste sa do služby Cestee

... celosvetovej komunity cestovateľov

Pokračovať na Facebooku

Ešte nemáte cestovný účet? Zaregistrujte sa