SAS Scandinavian Airlines v kocke
Spoločnosť Scandinavian Airlines, známejšia ako SAS, je národným dopravcom pre tri krajiny naraz. Je to spoločný projekt Dánska, Švédska a Nórska so základňami v Kodani, Štokholme, Osle a menších škandinávskych mestách.
SAS prejde v roku 2024 z aliancie Star Alliance do konkurenčnej aliancie SkyTeam.
Rezervujte si hotel v Škandinávii
Spoločnosť SAS prevádzkuje flotilu približne 120 lietadiel modro-bielej farby Airbus A320 (všetky série), Airbus A330 a Airbus A350. Na menej vyťažených trasách spoločnosť SAS prevádzkuje aj lietadlá Embraer E190, Bombardier CRJ-900 a ATR 72.
Získajte ďalšie tipy na lietanie s SAS Scandinavian Airlines
Či už letíte s SAS Scandinavian Airlines prvýkrát alebo opakovane, pozrite si naše praktické tipy a odporúčania:
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...
5 komentáre
Mám tarifu SAS Go Light a na webovej stránke SAS sa mi zobrazuje, že mám nárok na dve tašky na osobu - pozri priložený výtlačok. Spoločnosť Pelican, cez ktorú som si kúpila letenky, mi zase tvrdí, že mám nárok len na jednu tašku. Takže teraz som trochu zmätená, čomu mám veriť:) Predpokladám, že informácie na webovej stránke SAS sú kľúčové.
K týmto nepresnostiam často dochádza preto, že letecká spoločnosť neuvádza osobný predmet ako batožinu. To je pravdepodobne dôvod, prečo spoločnosť Pelican uvádza iba 1 štandardnú príručnú batožinu.
Vďaka:)
Tak som si kúpil letenky z Prahy do Kiruny na budúci rok na víkendový lov polárnej žiary. Naša radosť netrvala dlho, SAS zmenil letenky nielen časovo, ale hlavne skrátil náš pobyt z 3 na 1 noc.
Pre mňa úplne nepochopiteľné, keď ešte ponúkali letenky ( v inom čase ako som mal ) v pôvodnom termíne.
Rozhodla som sa letenky zrušiť podľa ponuky v e-maile, ale na stránke sa vôbec nezobrazovala rezervácia , kde by bolo možné zrušiť alebo iné akcie ( len môj výlet, kde by bolo možné pridať služby ).
Musela som si stiahnuť aplikáciu, kde bolo možné zrušiť .
Je mi záhadou, keď kalendár letov ponúka let x krát za deň, prečo nám posunul let o dva dni......
Keď je let odložený alebo zrušený, systém ho automaticky preúčtuje a niekedy môže ísť o úplne zbytočné lety. Ak ste chceli letieť, stačilo im zavolať a oni vám zmenili lety tak, ako ste chceli...
Pre pisateľa je zrejme nepochopiteľná myšlienka, že by mohol kontaktovať leteckú spoločnosť...
@Jox , pisateľ je debil, ktorý by si so svojou úrovňou angličtiny nedovolil ani telefonovať v tomto jazyku.
Samozrejme, hľadal som iné spôsoby, ako kontaktovať zákaznícku podporu, bohužiaľ CHAT bol len robotická AI, ktorá poskytovala len všeobecné informácie a okrem telefónu som nenašiel žiadnu inú možnosť......
Vadila mi nefunkčnosť stránky , neskúsenosť pri zmene letenky ( neviem či ostáva pôvodná cena ?) , strata krátkeho spojenia a tým aj celkového času letu - čo bola jedna z motivácií ( aj cena) kúpiť túto letenku.
Takto postihnutí zvyčajne nemajú problém nájsť si obeť s vhodným jazykom na vládnutie, ktorá problém vyrieši za nich. 🙂 V opačnom prípade sa môžete spojiť so živým agentom na chate a k dispozícii sú aj prekladatelia.
Je to tak hlúpe... Zrušil som bonusové letenky, podľa stránky bol poplatok 25 eur za letenku, to mi nevadilo. Nakoniec som z lenivosti zrušila v aplikácii a žiadny poplatok, míle späť a dane na druhý deň na účte👍.
Ahoj, má niekto aktuálne skúsenosti s tým, či sú výhody Flying Blue uznávané aj po vstupe SAS do Skyteamu? Mám Silver a mal by som mať teda nárok na batožinu, čo mi aplikácia SAS neukazuje. Tak neviem, či to neuznávajú, alebo ešte neprepojili systémy. 🤷
Kľúčom k úspechu je uistiť sa, že nie je v inteligentnej tarife.
Takže v tarife je to SAS Go Light, ktorý je najlacnejší. Lenže v rámci Skyteamu by aj najlacnejšia tarifa mala mať batožinu. Funguje to tak na KLM, AirFrance, Korean,... ale neviem, či to už funguje na SAS.
Na papieri by to tak malo byť, ale prax je zjavne iná, dokonca aj pre ľudí s elitným plus... Istota je samopal, takže zavolajte alebo napíšte.
Mal si SAS GO Light, ten lístok má výnimku, keď máš SAS GO Light lístok, tak tvoje výhody z bonusového programu
ktoré využívaš, ti neposkytnú batožinu navyše zadarmo. V tomto prípade ste museli za batožinu zaplatiť.
Toto sa uvádza na oficiálnej webovej stránke Skyteamu:
"Jedna batožina navyše k batožine zahrnutej v podmienkach letenky (okrem leteniek 'Go Light').
Hmotnosť dodatočnej batožiny odráža hmotnosť batožiny zahrnutej v rezervačnej triede v prípade 'kusového konceptu'. 20 kg v prípade 'hmotnostného konceptu'."
https://www.skyteam.com/en/frequent-flyers/ Odkaz na uvedenú webovú stránku:
Tešíme sa, že vás budeme môcť opäť privítať na palube, keď sa nám naskytne príležitosť!
Vďaka!
Takže posielam skutočnú skúsenosť. SAS sa integroval a pred niekoľkými týždňami sa mi v aplikácii dokonca začalo zobrazovať, že mám bezplatnú batožinu na Flying Blue Gold, a to aj pri tarife Go Light.
Dobrý deň a prosím o radu - informácie.....
SAS opäť zmenil časy mojich letov, tentoraz by som nerád zrušil let, ale skúsil by som zmeniť...
Zaslané časy pôvodných letov sú nesprávne (!) , nové navrhované časy nedávajú zmysel najmä z hľadiska dátumov , možno let Kodaň-Praha by mal byť +1, t.j. 17.6. ...
Navyše v aktuálnom kalendári letov nie je let 16.6. vôbec uvedený, najbližší je 18.6. a to s príletom do Prahy +1 ( 19.6.) ráno.
Tentokrát to chcem skúsiť vyriešiť pomocou prekladača a chatu, hľadám možné alternatívy vopred.... Ak chcem v iný deň, keď je už dnes iná cena, doplatím rozdiel alebo bude platiť pôvodná už zaplatená cena ??? ( samozrejme v rovnakej kategórii)
Zaslané info zo SAS :
Váš pôvodný let (lety)SK 1293 16. 6. 2026 Nuuk GOH - Kodaň CPH 09:05 - 23:05 ( nesprávne uvedené!!!)
SK 176116 Jun 2026 Kodaň CPH-Praha PRG 18:55 - 20:15
Navrhované alternatívne letySK 1293 16. júna 2026Nuuk GOH-Kopenhagen CPH 15:20 - 23:05
SK 1761 16. júna 2026 Kodaň CPH-Praha PRG 18:55 - 20:15 ( dátum ?? )
Budem vďačný za každú radu a názor.....
16. júna je v súčasnosti let z GOH do CPH o 15:20 a pristáva o 23:05, takže v tento deň nemôžete stihnúť let do Prahy, pretože odlieta o 18:55.
Nájdite si teda na webovej stránke sas lety, ktoré vám vyhovujú, môžu byť o deň alebo aj o niekoľko dní skôr alebo neskôr. Pripravte si viac alternatív, ktoré by vám vyhovovali.
Potom im zavolajte a povedzte, že ste mali zmenu v rezervácii na ich strane a chceli by ste ju upraviť, povedzte im dátumy, v ktorých by ste chceli letieť, a oni vám ponúknu nové lety.
Na cene nových letov nezáleží, môžu byť oveľa drahšie, ak je zmena na ich strane, nebudete platiť nič. Ak sú lacnejšie, rozdiel vám nevrátia....
Niekedy je v poriadku presunúť let tam aj späť zadarmo a inokedy vám umožnia presunúť len let, kde bola vykonaná zmena.....
Ahoj, Janick!
Ďakujem za odpoveď. Nerozumiem tomu, že v zaslaných zmenách sú chyby, pôvodný let Nuuk-Kodaň má pôvodný čas odletu a nový čas príletu. V súhrnnom letovom poriadku sú lety Nuuk - Praha v opačnom poradí ?!
Bojím sa to schváliť, nedáva mi to zmysel.
Keď hľadám v kalendári alternatívne lety, lety v utorok Nuuk - Kodaň ( napr. 16.6.) sú k dispozícii , ale keď zadám Nuuk - Praha na 16.6., je červeno zvýraznené, že lety nie sú k dispozícii. Lety z Kodane do Prahy 17.6. sú k dispozícii.
Prosím opýtajte sa ešte raz ,
musím hľadať alternatívy len v kalendári letov Nuuk - Praha alebo môžem hľadať Nuuk - Kodaň a Kodaň - Praha samostatne ? Bolo by to všetko v rámci jednej letenky ( rezervácie ) ? Nerád by som mal samostatnú letenku na každú cestu zvlášť kvôli prípadným ďalším zmenám...
Ďakujem veľmi pekne a ospravedlňujem sa, že vás obťažujem takýmito otázkami.
Nebojte sa, že to píšu zle, je to pre vás skvelé, že si teraz môžete vybrať takmer akúkoľvek novú kombináciu letov a máte solídnu šancu na schválenie. Jasne im napíšte, že so zmenou nesúhlasíte a navrhnite inú možnosť - a napíšte im. Ak je výsledkom napríklad nocľah v Kodani, môžete skúsiť navrhnúť, aby vám zaplatili aj hotel na túto noc. Ak sú lety cez iné mestá, mohli by ste tiež skúsiť navrhnúť iný prestupný bod (napríklad niekde, kde ste ešte neboli a kde by bola možnosť sa chvíľu poprechádzať po meste). Nie je isté, či s tým budú súhlasiť, buď áno, alebo nie, a rozhovor sa potom presunie buď k inej zmene, alebo k zrušeniu letenky a vráteniu peňazí. Chcete komunikovať pekne, zdvorilo, ale jasne a striktne a nesúhlasiť s ničím, kým nie ste spokojní.
Lukas888 vďaka za odpoveď. Veľa možností tam nie je, let Nuuk - Kodaň presunuli na jeden čas s príletom do Kodane vždy o 23:05. Ostatné lety do Prahy sú ráno, takže je to vždy nočný let. Z Nuuku má SAS možno len jednu linku, a to do Kodane.
Neviem, aké sú šance na ten nočný, ale vďaka za radu, skúsim to. Táto zmena mi cestu predĺži aj predraží.