SAS Scandinavian Airlines v kocke

Spoločnosť Scandinavian Airlines, známejšia ako SAS, je národným dopravcom pre tri krajiny naraz. Je to spoločný projekt Dánska, Švédska a Nórska so základňami v Kodani, Štokholme, Osle a menších škandinávskych mestách.
SAS prejde v roku 2024 z aliancie Star Alliance do konkurenčnej aliancie SkyTeam.
Rezervujte si hotel v Škandinávii
Spoločnosť SAS prevádzkuje flotilu približne 120 lietadiel modro-bielej farby Airbus A320 (všetky série), Airbus A330 a Airbus A350. Na menej vyťažených trasách spoločnosť SAS prevádzkuje aj lietadlá Embraer E190, Bombardier CRJ-900 a ATR 72.
Získajte ďalšie tipy na lietanie s SAS Scandinavian Airlines
Či už letíte s SAS Scandinavian Airlines prvýkrát alebo opakovane, pozrite si naše praktické tipy a odporúčania:
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...
4 komentáre
Tak som si kúpil letenky z Prahy do Kiruny na budúci rok na víkendový lov polárnej žiary. Naša radosť netrvala dlho, SAS zmenil letenky nielen časovo, ale hlavne skrátil náš pobyt z 3 na 1 noc.
Pre mňa úplne nepochopiteľné, keď ešte ponúkali letenky ( v inom čase ako som mal ) v pôvodnom termíne.
Rozhodla som sa letenky zrušiť podľa ponuky v e-maile, ale na stránke sa vôbec nezobrazovala rezervácia , kde by bolo možné zrušiť alebo iné akcie ( len môj výlet, kde by bolo možné pridať služby ).
Musela som si stiahnuť aplikáciu, kde bolo možné zrušiť .
Je mi záhadou, keď kalendár letov ponúka let x krát za deň, prečo nám posunul let o dva dni......
Keď je let odložený alebo zrušený, systém ho automaticky preúčtuje a niekedy môže ísť o úplne zbytočné lety. Ak ste chceli letieť, stačilo im zavolať a oni vám zmenili lety tak, ako ste chceli...
Pre pisateľa je zrejme nepochopiteľná myšlienka, že by mohol kontaktovať leteckú spoločnosť...
@Jox , pisateľ je debil, ktorý by si so svojou úrovňou angličtiny nedovolil ani telefonovať v tomto jazyku.
Samozrejme, hľadal som iné spôsoby, ako kontaktovať zákaznícku podporu, bohužiaľ CHAT bol len robotická AI, ktorá poskytovala len všeobecné informácie a okrem telefónu som nenašiel žiadnu inú možnosť......
Vadila mi nefunkčnosť stránky , neskúsenosť pri zmene letenky ( neviem či ostáva pôvodná cena ?) , strata krátkeho spojenia a tým aj celkového času letu - čo bola jedna z motivácií ( aj cena) kúpiť túto letenku.
Takto postihnutí zvyčajne nemajú problém nájsť si obeť s vhodným jazykom na vládnutie, ktorá problém vyrieši za nich. 🙂 V opačnom prípade sa môžete spojiť so živým agentom na chate a k dispozícii sú aj prekladatelia.
Je to tak hlúpe... Zrušil som bonusové letenky, podľa stránky bol poplatok 25 eur za letenku, to mi nevadilo. Nakoniec som z lenivosti zrušila v aplikácii a žiadny poplatok, míle späť a dane na druhý deň na účte👍.

Ahoj, má niekto aktuálne skúsenosti s tým, či sú výhody Flying Blue uznávané aj po vstupe SAS do Skyteamu? Mám Silver a mal by som mať teda nárok na batožinu, čo mi aplikácia SAS neukazuje. Tak neviem, či to neuznávajú, alebo ešte neprepojili systémy. 🤷

Kľúčom k úspechu je uistiť sa, že nie je v inteligentnej tarife.

Takže v tarife je to SAS Go Light, ktorý je najlacnejší. Lenže v rámci Skyteamu by aj najlacnejšia tarifa mala mať batožinu. Funguje to tak na KLM, AirFrance, Korean,... ale neviem, či to už funguje na SAS.

Na papieri by to tak malo byť, ale prax je zjavne iná, dokonca aj pre ľudí s elitným plus... Istota je samopal, takže zavolajte alebo napíšte.
Mal si SAS GO Light, ten lístok má výnimku, keď máš SAS GO Light lístok, tak tvoje výhody z bonusového programu
ktoré využívaš, ti neposkytnú batožinu navyše zadarmo. V tomto prípade ste museli za batožinu zaplatiť.
Toto sa uvádza na oficiálnej webovej stránke Skyteamu:
"Jedna batožina navyše k batožine zahrnutej v podmienkach letenky (okrem leteniek 'Go Light').
Hmotnosť dodatočnej batožiny odráža hmotnosť batožiny zahrnutej v rezervačnej triede v prípade 'kusového konceptu'. 20 kg v prípade 'hmotnostného konceptu'."
https://www.skyteam.com/en/frequent-flyers/ Odkaz na uvedenú webovú stránku:
Tešíme sa, že vás budeme môcť opäť privítať na palube, keď sa nám naskytne príležitosť!

Vďaka!

Takže posielam skutočnú skúsenosť. SAS sa integroval a pred niekoľkými týždňami sa mi v aplikácii dokonca začalo zobrazovať, že mám bezplatnú batožinu na Flying Blue Gold, a to aj pri tarife Go Light.
Mám tarifu SAS Go Light a na webovej stránke SAS sa mi zobrazuje, že mám nárok na dve tašky na osobu - pozri priložený výtlačok. Spoločnosť Pelican, cez ktorú som si kúpila letenky, mi zase tvrdí, že mám nárok len na jednu tašku. Takže teraz som trochu zmätená, čomu mám veriť:) Predpokladám, že informácie na webovej stránke SAS sú kľúčové.
K týmto nepresnostiam často dochádza preto, že letecká spoločnosť neuvádza osobný predmet ako batožinu. To je pravdepodobne dôvod, prečo spoločnosť Pelican uvádza iba 1 štandardnú príručnú batožinu.
Vďaka:)